آموزش کسب درآمد از سایت | سایت 100

آموزش پولسازی از اینترنت | کسب درآمد در منزل | کسب درآمد آنلاین | روش های بازاریابی و فروش

40% تخفیف ویژه

پکیج آموزشی کسب درآمد از اینترنت از طریق فروش محصولات ، به مناسبت نوروز 95 تخفیف ویژه خورده است.

  • متن مطلب
  • دیدگاه ها

مدیریت

کارشناس مهندسی بهداشت | گرافیست ، طراح وب و کارشناس راه اندازی کسب و کار و سایت های فروشگاهی

بازیاریابی,تبلیغات,آموزش بازاریابی,کسب درامد از طریق بازاریابی,راه های بازاریابی,همکاری در فروش با بازاریابی

بنام خدا و با سلام ؛ در این تایپک از سایت صد ، در بحث بازاریابی ، مطلبی کوتاه در ارتباط با تفاوت بازاریابی با تبلیغات رو آوردیم که در ادامه میتونید در این مورد مطالعه کنید .

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

افراد زیادی هستند که بازاریابی و تبلیغات را جدا از هم نمیدانند و از هردو کلمه به یک منظور استفاده میکنند. با این که هردو با اهمیت و اساسی هستند و تاثیر بالایی بر موفقیت تجارت شما دارند ولی مفاهیم متفاوتی از یکدیگر دارند. شناخت صحیح تفاوت بازاریابی و تبلیغات و بکارگیری صحیح هرکدام بر پیشرفت شما تاثیر گذار خواهد بود.
در ابتدا اجازه دهید تا هریک را بصورت مجزا تعریف کنیم و پس از آن به بررسی تفاوت تبلیغات و بازاریابی بپردازیم.

تبلیغات چیست؟

معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان کنونی و بالقوه؛ با پرداخت پول و از طریق شرکتها و فرصتهای جانبی مانند سایتهای اینترنتی و بیلبورد را تبلیغات می نامیم. (Advertising)

بازاریابی چیست؟

مجموعه فعالیت های شما برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب خدمات یا محصولات شما در میان رقبا را بازاریابی می نامیم. بازاریابی در واقع شامل بخش هایی کوچکتر مانند نحوه تبلیغات، شناخت مشتریان، پشتیبانی خدمات و محصولات و جذب رضایت مشتریان برای تشویق به همکاری مجدد با شما می شود. مجموعه این فعالیت ها شما را در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی یاری خواهد کرد.(Marketing)

حتما بخوانید : جزوه آموزشی کسب درآمد در منزل بدون دانش خاص (رایگان)

کدامیک مهمتر است (بازاریابی یا تبلیغات)؟

پس از تعریف و شناخت هر یک از دو مفهوم تبلیغات و بازاریابی درک بهتری نسبت به تفاوت آنها خواهیم داشت، تبلیغات در عمل بعنوان بخشی از فرآیند بازاریابی عمل می کند و مستقل از آن نخواهد بود. وظیفه تبلیغات معرفی قسمت مشخصی از خدمات شما بوده و به معنی تعیین استراتژی های لازم برای نحوه، زمان و مکان معرفی محصولات است.
برای مثال تعیین نحوه تبلیغات شما در میان گزینه هایی مانند روزنامه ها، سایتهای اینترنتی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات محیطی، رادیو و تلویزیون برعهده بخش بازاریابی بوده و برنامه ریزی زمان نمایش و محل قرار گرفتن این تبلیغات را نیز شامل میشود. تبلیغات پرهزینه ترین بخش در بازاریابی است و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
فرض کنید که بازاریابی یا همان مارکتینگ را بعنوان یک کیک در نظر بگیریم، در اینصورت این کیک از برشهایی شامل شناخت بازار، شناسایی مشتریان هدف، استراتژی فروش، خدمات پشتیبانی، ارتباطات کاری، قیمت گذاری محصولات و تبلیغات تشکیل شده است. تبلیغات نیز یک برش از این کیک بوده و نقش مهمی در موفقیت شما دارد ولی برای دست یابی به بیشترین بازدهی هماهنگی کافی بین آن و سایر بخش های بازاریابی لازم است.
فرآیند بازاریابی نیازمند صرف زمان و هزینه بوده و میزان بازدهی آن در درازمدت قابل اندازه گیری است.
پیروز باشید .

دکمه اشتراک گذاری تلگرام برای اشتراک این مطلب در تلگرام کلیک کنید
نویسنده :
مدیریت

جهت دریافت جدیدترین مطالب و مقالات آموزش در خبرنامه سایت عضو شوید .

محصولات ما